2016 m. birželio 29 d., trečiadienis

Kūtvėlos Kvailionės Kroatijoje: visokie rimti ir nerimti atsitikimai prie Adrijos jūros. Trečia dalis.

Šiandien buvo urvinėjimų diena. Pirmu taikymu spaudėme į vieną iš žinomiausių Slovėnijos turistinių atrakcijų- Postojnos urvus. Mūsų bilietas buvo jungtinis, t.y. Postojnos urvai su Predjamos pilimi. Prie Postojnos urvų buvome šiek tiek prieš 10.00 val., bet įėjimą gavome tik 13.00 val.

Kūtvėla beveik lankosi Postojnos urvuose Slovėnijoje.
Ursulijus Lepečkojauskas beveik lankosi Postojnos urvuose Slovėnijoje.
Čia gyvena toks gyvis.

Kūtvėla apsišiltino urvams. Biškį be reikalo.
Kadangi bilietas, kaip jau minėjau, buvo jungtinis, tai sėdome į autobusą ir nuzvimbėme prie Predjamos pilies. Šiuos du turistinius objektus skiria tik 9 km. Patys slovėnai savo turistinėms atrakcijoms komplimentų negaili: Picturesque, magnificent, defiant, mysterious and impregnable, it has been dominating the surrounding area, perched high up in the 123-metre high cliff, for more than 800 years. It is listed among the Guinness World Records as the largest cave castle in the world. Šaltinis: Predjama Castle. Slovėnai turi ir savo Tadą Blindą- baroną Erazemą, kuris šioje pilyje užsibarikadavęs metus laiko atsilaikė prieš savo priešus, o slapti urvai po pilimi suteikė prieigą prie geriamo vandens ir galimybę sukaupti maisto atsargas. Erazemo mirties aplinkybės iki šiol nėra aiškios. Yra tik žinoma, kad jį išdavė tarnas. Istorikai tvirtina, kad po išdaviko ženklo patrankos sviedinys nužudė Erazemą jo miegamajame, o paskui jo priešai sukurpė žeminančią istoriją, kad, būktai, Erazemas žuvo nuo patrankos sviedinio tualete su kelnėmis žemiau kelių.

Predjamos pilis Slovėnijoje.
Kūtvėla prie Predjamos pilies.
Predjamos pilis.
Vyno ąsočiai.
Yra visokių olų.
Ola pilyje.
Turistai Predjamos pilyje.
Tiesą sakant, ši pilis iš išorės yra įspūdingesnė nei iš vidaus, nes viduje yra tik keli senoviniai baldai ir naujoviškomis priemonėmis atkurti keli kambariai su vaškinėmis lėlėmis. Mano nuomone, geriau pataupyti laiką ir pinigus, kuriuos geriau išleisti čia pat parduodamam namų vynui, ir neiti į šią pilį. Ir po jos vis tiek dar turėjome apie valandą laisvo laiko prie Postojnos urvų. Šie urvai siekia net 21 km., bet lankymui pritaikyti tik 5 km. Postojnos urvai yra vieni iš geriausiai pasaulyje žinomų ir lankomų urvų, jau apie 200 metų priimantys turistus (per tą laiką urvuose apsilankė apie 34 mln turistų). Urvuose temperatūra siekia apie 10'C ir dažnai kažkas nuo viršaus laša, todėl verta užsimesti kokį megztuką. Dalis ekskursijos (lankoma tik su vietiniu gidu) vyksta traukinuku, kita dalis ekskursijos vyksta pėsčiomis. Iš viso užtrunkama apie 1,5 val.

Gamtos kūryba.
Lašas po lašo ir tokį sutašo.1 cm per 100 metų.
Į jūs žiuri tūkstantmečiai.
Akmeninės užuolaidos.
Aš visuomet rašiau teisybę, tai ir dabar nedarysiu išimties. Nepatiko man Postojnos urvai. Buvau tikroje ekstazėje lankydama Punkva urvus Čekijoje, todėl mano urvų kartelė užkelta labai aukštai. Šioje ekskursijoje mūsų grupėje buvo apie 200 žmonių. Važiavimas traukinuku buvo nieko, bet paskui buvo bėgimas paskui gidą be atokvėpio žiūrint po kojomis, o ne grožintis stalaktitais ir stalagmitais. Tokia supopsinta pinigų darymo mašina. Žinoma, jeigu kas pirmą kartą lankosi tokiuose urvuose, jiems įspūdis paliekamas didelis.O vat kas mane pribloškė, sužavėjo ir privertė pagalvoti "Va dėl ko reikia taip sunkiai dirbti ir taupyti" buvo Škocjan urvai. O mane nustebinti, patikėkite, nėra lengva. Škocjan urvai yra pačioje karstinio regiono šiaurėje ir savo unikalumo dėka yra įtraukti į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Fotografuoti šiuose urvuose, deja, negalima. Šiuos urvus sukūrė Reka upė, t.y. upė Upė. Upė Reka teka apie 50 km. paviršiuje, tada teka po žeme karstiniu regionu ir vėl teka paviršiuje netoli Triesto miesto įlankos Italijoje. Jeigu turite labai ribotai laiko ir reikia rinktis tarp Postojnos ir Škocjan urvų, imkite Škocjan- nepasigailėsite.

Avytės mekena.
Išeinant iš Škocjan urvų, kur jau galima fotografuoti.

Škocjan urvuose Slovėnijoje.

Upė Reka.
Išeiname iš Škocjan urvų.
Škocjan urvai buvo nuostabi patirtis. Tai yra visiškai laukinis, necivilizuotas grožis. Tiesa, kas turi aukščio baimę, geriau likti kavinėje prie kasų. Yra kelios trasos, mes ėjome klasikine 3 km. ilgio trasa, kuri trunka iki 2 val. Įsivaizduokite, kad esate Indiana Johnes ir tamsoje uždegate žibintą...ir tada to žibinto šviesa nušviečia prie uolų pritvirtintus takelius...ir jūs jais einate, einate...o po jumis garma nesvietišku greičiu upė...o jus supa požeminis kanjonas...Stalaktitų ir stalagmitų čia mažai, bet įspūdis kiekviename žingsnyje...Verta kiekvieno cento.

Šiandien dar turėjome lankytis Pirano miestelyje, bet jis buvo logistiškai nepalankiai išsidėstęs mūsų viešbučio atžvilgiu, todėl buvo nukeltas į rytojaus dieną. Mūsų viešbutis buvo netoli Izola kurortinio miestelio ir pasitaikė vienas geresnių visos kelionės metu. Nuo jo buvo galima nueiti iki jūros, tai nekantriausieji ir išsimaudė.

Labai keistos gėlės.
Izola kurortinis miestelis.
Gal ir nereikėjo atidėti Pirano rytojui, kaip rytojus parodys...

Su meile ir, kaip visada, susivėlusi Jūsų

Urvinė Moteris Kūtvėla

Inesa rašė...

Kaip ilgai laukėt...mes po bilietų nusipirkimo kokias penkiolika min. laukėm ir jau dundėjom traukinuku.

Ele Pranaityte rašė...

Kartais ima ir (ne)pasiseka :-)