2015 m. liepos 23 d., ketvirtadienis

Pasakojimas apie Nevierną Tamošių arba asmeninė Kūtvėlos Air Lituanica atomazga.

"Špygą taukuotą, o ne pinigus tu atgausi,"- sakė man neprieteliai internetuose. Mat, kai pirkau skrydį į Prahą, tai mokėjau bankiniu pavedimu. Tiesiog tuo metu buvau gavusi atlyginimą, o kreditinė kortelė buvo net ne pas mane. Taigi, taip jau išėjo, kad už skrydį mokėjau paprastu bankiniu pavedimu. Tai, mano neprietelių akyse, ir buvo pagrindinė kliūtis atgauti pinigus: kreditinė kortelė turi draudimą, o tokie pavedimai bus grąžinami tik tada, jeigu liks ką grąžinti, nes pirmiausia rikiuojasi ten kažkokie kitokie kreditoriai. Bet kadangi man žmonės skundžiasi, kad jiems apie keliones skaityti nuobodu, tai čia padarysiu tokį intarpą ir papasakosiu Jums apie Nevierną Tamošių.

Taip jau išėjo, kad savaitė po savo mirties Jėzus pasirodė savo mokiniams. Bet tarp jų nebuvo Tomo, kuris tuo metu buvo kažkur prašapęs. Jis savo mokiniams parodė savo žaizdotas rankas ir šoną, ir mokiniai džiaugėsi pamatę Jėzų. Kai šie papasakojo apie prisikėlusį Jėzų pagaliau parsiradusiam Tomui, šis nepatikėjo. Tomas sakė, kad tik tada patikės, kai pats pamatys Kristaus žaisdas ir jas palies. Ir niekaip kiti mokiniai jo neįtikino. Aštuonios dienos po šio "iššūkio", Jėzus vėl pasirodė savo mokiniams, tarp kurių buvo ir Tomas, kuriam liepė paliesti žaizdas. Tai padaręs, Tomas patikėjo, o Kristus tarė: "Palaiminti tie, kurie tiki nematę".

Caravaggio - The Incredulity of Saint Thomas.jpg
"Caravaggio - The Incredulity of Saint Thomas" by Original uploader was Dante Alighieri at en.wikipedia - Transferred from en.wikipedia; transferred to Commons by User:Tm using CommonsHelper.. Licensed under Public Domain via Wikimedia Commons.

Atrodo, kad Tomas turėjo pasimokyti, kad tikėti reikia nemačius. Bet netrukus jam vėl nepasisekė. Mergelė Marija po mirties buvo paimta į dangų, moko Romos katalikų bažnyčia. Bet tuo metu Indijoje buvęs Tomas pavėlavo atvykti prie jos sarkofago, kai kiti Kristaus mokiniai jau buvo susirinkę. Ir kai šie Tomui papasakojo apie Mergelės Marijos dangun ėmimą, Tomas vėl nenorėjo patikėti, nepaisant to, kad palaiminti tie, kurie tiki nematę. Tada Marija numetė jam iš dangaus savo diržą, kurį gavęs Tomas patikėjo.

Francesco Granacci [Public domain], via Wikimedia Commons. 
Yra ir kitokių versijų: neva, Tomas buvo vienintelis Mergelės Marijos dangun ėmimo liudininkas, o diržas buvo jo įrodymas kitiems mokiniams, bet ši versija nėra labai populiari.

Kodėl aš apie tai pasakoju? Na, taigi, aišku- nevierni tamošiai netikėjo, kad Kūtvėla atgaus savo sąžiningu darbu uždirbtus ir taip netikėtai įmerktus eurus. Tai dabar galiu jiems išdidžiai pabaksnoti pirštu į savo banko sąskaitą ir pasakyti: "Va, jūs netikėjote, o aš tikėjau. Tai kas buvo teisus?"

Na, pinigai sąskaitoje, bet kelias iki jų buvo ilgas. Visų pirma noriu pasakyti, kad komunikacija iš Air Lituanica pusės buvo katastrofinė. Jiems nebuvo įmanoma prisiskambinti, į elektroninius laiškus praktiškai neatsakinėjo. Užpildyta pinigų atgavimo forma nesugeneravo pranešimo į e-paštą, todėl buvo neaišku, ar visi duomenys tvarkingai nuėjo. Iki šiol į du mano laiškus dėl papildomos €250 kompensacijos nėra atrašyta.

Asmeniškai mano priekaištas asmenims, atsakingiems už Air Lituanica uždarymą, yra tas, kad visos tokios katastrofos vykdomos penktadienį, kai savaitgaliais jokios pagalbos ir konsultavimo įmonės nedirba (nors, lygtais, visur buvo teigiama, kad dirba). Žmonėms yra ir taip stresas, kad rytojaus skrydis žlugo, kad suplanuotos atostogos neįvyks, kad patirs nuostolių dėl užsakytų viešbučių ir ekskursijų, o kur kreiptis ir kas atsakingas, kai telefonu neįmanoma prisiskambinti? Anot Andriaus Užkalnio, Konanas Griovėjas su kuvalda prasiėjo.

Aš piktinuosi ne todėl, kad buvo uždarytos oro linijos, bet dėl to, kaip tai buvo padaryta. Mano nuomone, jeigu jau reikia jas uždaryti, tai visų pirma reikia sustabdyti bilietų pardavimus. Tada leisti Air Lituanica lėktuvams tuos skrydžius, kurie yra nupirkti, įvykdyti arba perkelti į kitų oro linijų lėktuvus (kaip šiuo atveju- į Air Baltic skrydžius). Be abejo, be jokio kainos pasikeitimo keleiviams. Taip būtų brangiai, bet civilizuotai uždarytos Air Lituanica oro linijos, jeigu jau jos buvo tokios nuostolingos. Nes dabartinis ėjimas su kuvalda per viską ir visus tik atbaidys galimus užsienio investuotojus ir šiaip niekam garbės nedaro.

Kadangi komunikacija buvo tragiška, ilgą laiką buvo neaišku, bus ar nebus grąžinti pinigai. Ne tokia didelė suma tie 261 LTL (skrydis pirktas pernai lapkritį), bet ir tie baloje neauga. Maždaug prieš porą savaičių keletas mano pažįstamų, kurie pirko skrydžius kreditine kortele, atgavo pinigus už bilietus. Mano gi situacija tęsėsi, nes nevierni tamošiai liūdnai lingavo galva ir sakė: "Špygą tau atiduos". Tada aš vėl užpildžiau pinigų grąžinimo formą ir dar papildomai parašiau nurodytu e-paštu, nes abejojau, ar pirmoji pinigų grąžinimo forma buvo sėkmingai priimta. Tam reikėjo nurodyti banko sąskaitos duomenis, todėl susiradau pernai metų pirkimą. Ir čia man pasidarė įdomu.

Banko išraše nurodyta, kad pinigus už reisą Vilnius-Praha-Vilnius gavo UAB "Interneto partneris". Kadangi bilietus pirkau Air Lituanicos puslapyje internete, man pasidarė įdomu, kas čia per įmonė tokia. Labai nustebau, nes už skrydį sumokėjau ne tiesiai Air Lituanicai, o tokiai tarpininkei Greitai.lt. Kodėl? Iš karto parašiau į Greitai.lt nurodytus kontaktus ir gavau atsakymą:

"Dėkojame už Jūsų laišką. Jūsų pinigai gauti į mūsų sąskaitą, kadangi pasinaudojote mūsų rezervacinę sistema. Pinigai už bilietus, kurie buvo aktyvuoti po pinigų gavimo, iš karto buvo persiųsti aviakompanoijai Airlituanica. Esamu metu pinigai yra aviakompanijos sąskaitoje."

Paklapsėjau akimis. Rezervacinę sistemą naudojau Air Lituanica puslapyje, o pasirodo, kad jie šias paslaugas outsourcin'o? Na, tiek to, bet vis tiek keista. Maždaug prieš savaitę, į mano e-paštą atkeliavo pranešimas:

"Informuojame, kad Jūsų pinigų grąžinimo formą užregistravome ir perdavėme išmokėjimui. Pinigų grąžinimas bus atliktas artimiausiomis dienomis. Susisieksime su Jumis atskirai, jeigu reikės papildomos informacijos."

Tai buvo atsakymas į mano pirmąją, 2015 m. gegužės 28 d., užpildytą formą. Šiandien UAB "Start Vilnius" man grąžino €75,59. Taip kad, neskaičiuojant nervų gadinimo, esame atsiskaitę. Laukiu, gal teiksis ir dėl ES teisės aktų numatomos  €250 kompensacijos atrašyti. Nes palaiminti tie, kurie alksta ir trokšta teisumo, nes jie bus pasotinti.

O kokia buvo Jūsų patirtis uždarius Air Lituanica?

Ačiū, kad mane skaitote.

Kūtvėla

Komentarų nėra: